JeanineinSriLanka.reismee.nl

Afscheid nemen...

Nog een paar nachtjes en dan gaan we weg! Super spannend, maar er is enorm veel zin om er naar toe te gaan!

Alleen... datgene waar ik echt een beetje een hekel aan heb, moet ik nu gaan doen: afscheid nemen.

Afscheid nemen van de allerleukste International Class, van de 6 andere Nederlandse meiden en van de buitenlandse studenten, wat hebben we het naar ons zin gehad met elkaar. Zoveel geleerd over allerlei culturen, over het onderwijssysteem wereldwijd, maar vooral hoe belangrijk het is om Christelijk onderwijs te geven! "Don't forget to pray: p = praise Him, r= read the bible, a= ask Him, y= yes, say yes." Afhankelijk zijn, dat is belangrijk niet alleen maar in woorden, maar juist in alles hebben we de Heere nodig. Ik hoop en bid of deze lieve mensen een voorspoedige, maar ook een mooie reis terug naar huis mogen krijgen. En de Nederlanders wens ik het beste toe in Australië, India en Ghana, geniet ervan!

Afscheid nemen van vrienden en vriendinnen. Heel lang leef je er naar toe, dan komt dat moment. Een knuffel hier, een hand daar, een ander geeft een kaart en... ik kreeg zelfs een heerlijk boek met allerlei berichten en brieven erin om daar te 'overleven'. Super bedankt, in het vliegtuig en waar dan ook worden de brieven opengemaakt! Dank jullie wel voor het meeleven. En hopelijk zien we elkaar snel terug!

Afscheid nemen van mensen die je enorm hebben geholpen. Johan en Dieneke hebben mij geholpen met contactgegevens, met een route uitstippelen, met allerlei praktische tips en hoe ver je ook gaat: "Je moet altijd bewaard blijven." En zo is dat, bedankt voor jullie hulp!

Afscheid nemen van familie. Misschien is dat nog wel het lastigste. Ik ben toch wel gehecht aan mijn broers ;) Ik kan 's avonds niet even lekker kletsen met mam of pap, over al mijn belevenissen. Ik ga jullie missen, maar ook jullie moeten bewaard worden!

Bijna weg, maandag om precies te zijn. Een weg naar Sri Lanka, een weg waarin we bewaard moeten blijven. En zoals we vaak zongen in de International Class is mijn biddend uitzien:

God will make a way
Where there seems to be no way
He works in ways we cannot see
He will make a way for me

He will be my guide
Hold me closely to His side
With love and strength for each new day
He will make a way, He will make a way

Reacties

Reacties

Nelly

Mooi geschreven 'schoon' zussie ????

G.h.j.roestenburg@kliksafe.nl

Mooi Nien,
Realiseer je dat het voor de achterblijvers ook afscheid nemen is.
Nog een paar dagen!
God beware jou en ons!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!