JeanineinSriLanka.reismee.nl

Wat kennis over Jeanine in Sri Lanka

Er zijn alweer wat dagen voorbij gevlogen, waarin ik verschillende dingen heb meegemaakt en vandaar wat wist- je – datjes of zo u wil wist- u – datjes.

Wist je dat…

  • Jeanine zondag, tot uiterste bezorgdheid bij moeders, een kerkdienst ’s avonds heb meegemaakt, waarbij een musical over het Kerstfeit te zien was. Normaal gesproken doe ik dat niet op zondag, maar ik vind het heel lastig om uitnodigingen van juffen af te slaan. Gelukkig was ook hierna nog een kort preekje, dus vandaar dat het wat langer duurde, sorry mam!
  • Jeanine inmiddels heel goed kan koken, dat ze zelfs mensen durft uit te nodigen voor een diner. Kavitha en d’r moeder vonden het heerlijk!
  • Gemiddelde snelheid van een auto 17 km/uur.
  • Mensen altijd het bruine duimpje gebruiken bij Whatsapp als ze een berichtje sturen?
  • De mensen behoorlijk klein zijn, dus ik moet vaak bukken voor een leuke foto. Anderzijds wordt mij gevraagd om iets van de bovenste plank te pakken in de winkel…
  • Kinderen van Prem Nivasa inmiddels weten hoe ze moeten communiceren met een Nederlander die totaal niks verstaat van het Singalees
  • Jeanine aan het werk wordt gezet door een doof-stomme mevrouw die duidelijk laat weten wat ik moet doen met de bezem, het doekje en de mop.
  • Jeanine intussen ook heel erg goed kan schoonmaken, voor anderen. * Sorry mam, ik denk niet dat mijn kamer elke keer zo grondig wordt gedaan als de vloer in Prem Nivasa elke dag…
  • Jeanine intussen heeft gezien dat adopteren van kinderen twee kanten heeft. Een meisje heeft constant gehuild terwijl haar nieuwe moeder op bezoek kwam, voor de moeder ook niet fijn. Maar dat er ook een meisje van 8 heel gelukkig naar mij toekwam om haar nieuwe, Duitse, dad and mum, voor te stellen!
  • Er zo af en toe tranen in mijn ogen staan bij het zien van die lieve kinders, knipperen helpt dan heel erg!
  • De leiding ondertussen weet dat dreigen al genoeg is, zodat ze niet hoeven te slaan. En dat ze ook heerlijk de kinderen knuffelen!
  • De leiding ook wel in is voor een spelletje, zo’n spel dat Jasper ook heeft, met die trappen en slangen. Heel grappig! Ondertussen ben ik de vriendin van een van de leidinggevenden, want dat is een woordje dat ze in het Engels weet.
  • Het jongetje waarvan ik schreef in de vorige blog, geen enge ziekte heeft, maar dat er kokend heet water over zijn hoofd en armen is gekomen, door een ander jochie van het tehuis. Dat hij daarom een maand in het ziekenhuis lag, maar dat de non hem elke dag heeft bezocht. Gelukkig herinnert hij haar er elke dag aan om ook de olie op zijn hoofd te doen, want daardoor gaat zijn haar weer groeien, dat wil die heel graag.
  • Jeanine lichtelijk stiekem wat foto’s heeft gemaakt, die dus niet op de blog komen, maar als je ze graag wilt zien, dan kom je een keer gezellig langs om het fotoboek te bekijken. * Kleine aantekening, dat kan over een jaar zijn ;)
  • Jeanine 6 uur op geen probleem vindt, maar dat ze wel moeite heeft om uit te slapen op een vrije dag, want dan is 6 uur en de Für Elisetuktuk echt niet leuk!
  • Jeanine ondertussen heel relaxt in de bus zit en zowaar soms in slaap dommelt.
  • Jeanine het mannenafwijsgebaar van de directrice van school nu een keer heeft gebruikt? Deze man wilde graag aan me zitten, schoof steeds verder naar me toe in de bus, begon me te aaien en kreeg toen van mij het vriendelijke, doch dringende gebaar te verdwijnen.
  • Een aircoplaats heerlijke afkoeling geeft, maar dat als je steeds in een airco naar de warmte gaat, toch een soort van hoofdpijn oploopt.
  • Jeanine heul voorzichtig is met paracetamollen, want je weet nooit wat er nog gaat gebeuren in die vier weken.
  • Deze Hollandse dame echt als een gast wordt gezien, die dus niet mag betalen voor een lunch of diner van de leerkrachten. Gelukkig kan ik Kavitha daar wel een plezier mee doen, om gewoon te betalen.
  • Hier niet moeilijk wordt gedaan over hardop bidden in een restaurant, een wauwmoment! En dat in elke winkel over Christ the King wordt gezongen.
  • Jeanine volgende week toch echt een trip gaat maken door het land, ik word wel vergezeld, maar geen idee of er WiFi is, anders komt er achteraf een groot verslag!
  • Dat er zaterdag wordt verhuisd naar het ZOA kantoor, dus dat ik dan een nieuw stekkie krijg voor de laatste weekjes.
  • Jeanine de super valse piano ook een beetje gaat missen, want hier vonden ze mijn pianospel wel mooi (hoe vals het ook klinkt), Niek en Cor ;-)
  • Jeanine vrijdagavond een diner heeft met de kerk, dus dat ik dan ga socializen met allerlei kerk mensen.
  • Tijdens het schrijven van de blog het lied: ik heb u lief, mijn Nederland langskomt op Youtube?
  • Jaja, morgen nog gewoon vier weekjes, gek hè, dan vlieg ik alweer terug. Gaat zo snel allemaal! En het gaat nog steeds zo enorm goed, dat ik er ook een beetje verbaasd over ben.
  • Het volgende week al Kerst is, dat er hier heel veel aan gedaan wordt, moge duidelijk zijn. Verschillende diensten en verschillende decoraties en verschillende activiteiten worden er geregeld.

Nou dat waren er wat, natuurlijk heb ik nog lang niet alles gezegd, maar goed. Dat komt nog wel eens! Ik zie jullie reacties of vragen wel weer verschijnen!

Veel liefs vanuit een heerlijk warm Sri Lanka!

Reacties

Reacties

Joke

Super leuk om te lezen!
Haha die piano is dus nog steeds niet gemaakt:P
Verbazingwekkend dat je in de bus gewoon bijna in slaap valt. Komt misschien ook door de mooie muziek die hard door de bus galmt?:P
Succes met de verhuizing zaterdag, je zal het gasthuis wel gaan missen en die oma in de rolstoel, maar ZOA ziet erg ook goed uit, dus wat dat betreft komt het wel goed. Ben je trouwens al gewend aan het hoofden schudden van de mensen? Of heb je die tik inmiddels overgenomen?
Succes Jeanientje! :)

ma

Het is elke keer weer leuk om je blog te lezen. Nog leuker is het om de foto's en filmpjes van de kinderen van het kindertehuis te zien. Soms zijn het net Roestenburgjes alleen dan wat donkerder van kleur...
Het filmpje dat je alleen naar mij hebt gestuurd om te laten zien hoe je mannen afpoeiert was toch wel een hele gave. Ik wist wel dat je heel vuil kon kijken maar.. zo vuil... Maarre doe het maar wel, laat al die engerds van je afblijven. Jouw vrienden zijn onze vrienden, al zou ik het wel op prijs stellen als je in de buurt van je ouders blijft wonen. Sri Lanka is echt ver:)
Gelukkig kom je over vier weken naar huis. Het vele contact is heel fijn al mis je wel heel erg. Het allerliefst heb ik ons kroost compleet. De piano weet niet wat hij meemaakt, zo heel af en toe wordt hij maar bespeeld.

Wat leuk dat dat meisje naar Nederland komt. Wat mij betreft nodig je haar uit.

Wat dat schoonmaken betreft. Zal ik nieuwe poetsdoeken kopen, dan kun je alles wat je daar geleerd hebt, hier ook uitvoeren. Wat zal het dan schoon worden aan de Bommelskous.

Geniet ervan. Ook zeker volgende week. Pas goed op jezelf en op elkaar. Ga alle mooie en minder mooie plekken bekijken. Je verdient het. In alle Mac Donalds is Wifi, het eten is lekker maar het is ook handig omdat je dan naar ons kunt appen!
Doe iedereen die je kent de groeten van ons en geef hun onze waardering voor de manier van omgaan met jou aan hen door. Kavitha en de directrice van de school zijn goud waard.

Liefs ma ( en vast ook wel de rest van de fam.)

tante An

Ha Nien, wat gaat de tijd toch snel! Nog 4 weken,en dan hoop je weer thuis te zijn. Nou,volgens mij kijken ze daar aan de Bommelskous al naar uit! Wat hebben we weer veel gelezen,echt leuk! Alleen,Anne-Lise vond het heeeeellemaal niet leuk om jou achter een bord patat te zien zitten...!!Dat wilde zij ook wel,zei ze! Tja,die eet het liefst 3x per dag friet.Nou,we hopen weer tot de volgende keer! Sterkte,en veel liefs van alle Bokken uit Brabant

Pa

Ik weet weer enorm veel.
Top verhalen hoor. Het wordt toch wel een beetje stil... maar die vier weken zijn ook zo voorbij.

Nico

Nog even een wistjedatje van thuis: wistje dat de piano bij ons thuis verkocht is tot grote opluchting van cor en niek? :p

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!